Wednesday, September 28, 2016

MINYAK AROMATERAPA FOREVER LIVING

 ESSENTIAL OILS

THE POWER OF THE SENSES & AROMATHERAPY.
The human senses are incredibly powerful and greatly affect thought, mood and many other brain functions and work together to help support our perception of our surroundings. Undoubtedly, one of the most powerful senses is the sense of smell.
ESSENTIAL OILS

 

Forever™ Essential Oils Lemon 

 RM (15 ml bottle) 


LEMON

 LEMON 100% PURE. 100% POWERFUL.

Forever’s lemons are harvested by hand and carefully cured until they reach the perfect ripeness. When this happens, the lemons become jucier and the highest quality essential oil is produced. Forever Living provides nature’s purest Lemon Oil to uplift and energize.
Grown and harvested in the United States, lemons are harvested by hand and cured for several days to allow the fruit to fully ripen. When the fruit reaches the perfect ripeness, it becomes juicier and the highest quality essential oil is produced.
15 ml bottle




Forever™ Essential Oils Peppermint 

NP RM 76.32 NOW RM 64.87 (15ml bottle) 

PEPPERMINT

Peppermint 100% PURE. 100% POWERFUL.

Forever™ Essential Oils Peppermint is extracted from plants that have been grown and harvested by the same farm for over 85 years. These plants have a naturally higher menthol content, providing the cooling effect that peppermint is known for. Forever Living provides nature’s purest Peppermint Oil to invigorate and refresh. The use of peppermint dates back to ancient Roman and Greek culture when peppermint was used as dΓ©cor and an aromatic in addition to being a popular flavoring in sauces and foods.

 


 
 

Forever™ Essential Oils Lavender

NP RM 103.88 NOW RM 88.30 (15ml bottle)

 LAVENDER

LAVENDER 100% PURE. 100% PEACE.

Grown and harvested in Bulgaria due to ideal climate and soil, Forever™ Essential Oils Lavender contains high levels of linalyl acetate, which gives lavender its fruity sweet aroma and high levels of terpenes. Forever Living provides nature’s purest Lavender Oil to soothe, relax and calm.
Forever Living provides nature’s purest Lavender Oil to soothe, relax and calm.
The use of Lavender can be traced back centuries to ancient Greek and Roman texts and the Bible where it was used along with Aloe, spices and herbs to prepare temples for religious rites.

 
 

Forever™ Essential Oils Defense (10ml bottle)

Lemon

DEFENSE 100% PURE. 100% STRONG.

Forever™ Essential Oils Defense provides a perfectly balanced blend to promote strength and vitality.
Forever™ Essential Oils Defense is formulated from carefully selected pure botanical oils gathered from the best sources throughout the world, including India, Nepal, Somalia, The United States, Madagascar and Hungary.
 
Forever™ Essential Oils Defense Blend provides a perfectly balanced combination of nature’s purest Clove Bud, Orange, Cinnamon Bark, Rosemary, Frankincense, Eucalyptus and Juniper Berry specially blended to promote strength and vitality.


Forever™ Essential Oils Soothe

NP RM 146.28 NOW RM 124.34 (10ml bottle)


SOOTHE

SOOTHE 100% PURE. 100% RELAXED.

Forever Living Soothe Essential Oil provides a perfectly balanced blend, to penetrate and soothe.
Forever™ Essential Oils Soothe is made from carefully selected pure botanical oils gathered from the best sources throughout the world, including India, China, Madagascar and Egypt.
Forever™ Essential Oils Soothe Blend provides a perfectly balanced combination of nature’s purest Wild Mint, Wintergreen, Camphor, Ylang Ylang and Chamomile specially blended to penetrate and soothe.


 

Forever™ Essential Oils At Ease

NP RM 103.88 NOW RM 88.30 (10ml bottle)

 Lemon

AT EASE 100% PURE. 100% CALM.

Forever™ Essential Oils At Ease Blend provides a perfectly balanced combination of nature’s purest Wintergreen, Lavandin, Eucalyptus, Coriander, Olibanum, Rosemary, Chamomile, Peppermint, Basil and Origanum, specially blended to promote harmony, calm and peace.
Forever™ Essential Oils At Ease provides a perfectly balanced blend, to promote harmony, calm and peace.Forever™ Essential Oils At Ease is made from carefully selected pure botanical oils gathered from the best sources throughout the world, including France, Russia, China, The United States, Egypt and Spain. 


FOREVER ESSENTIAL OIL BUNDLE

(3 x 15ml bottles + 3 x 10ml bottles)

FOREVER ESSENTIAL OIL BUNDLE

 Forever™ Essential Oils Bundle

The Forever™ Essential Oil Bundle features one of each Forever™ Essential Oil single notes and blends for a full, immersive essential oil experience.
Experience the best that nature has to offer and find your favorites.
 Bundle features one of each Forever™ Essential Oil singlenote and blend for a full immersive essential oil experience.

 
 

Tuesday, September 27, 2016

FOREVER LIVING ALOE VERA GEL HARGA MURAH ORIGINAL




FOREVER LIVING ALOE 
VERA GEL HARGA
 MURAH ORIGINAL
 


PENGENALAN APA ITU FOREVER 
LIVING ALOE VERA GEL

Forever Living Aloe Vera Gel mengandungi Patented Stabilized
 Aloe Vera Gel, yang mana ketulinan, kualiti dan kesegaran aloe
 vera yang terdapat dalam setiap botol Aloe Vera yang kami jual.
Bayangkan, daun lidah buaya dibuka dan gel itu dimakan terus 
dari pokok. Begitulah tulin dan segarnya aloe vera yang kami 
hasilkan.Daun ajaib lidah buaya ini didapati mengandungi 
lebih daripada 200 bahan, termasuk 20 mineral, 18 asid amino 
dan 12 vitamin. Produk ini distabilkan dan dipatenkan bagi 
mengekalkan sistem penghadaman yang sihat dan tahap 
tenaga yang semula jadi.
Yang pertama menerima sijil daripada International Aloe Science 
Council, koktel ini kaya dengan pulpa dan cecair mengesahkan 
lagi produk ini sama sifat dengan aloe vera yang dikehendaki. 
Diambil setiap hari sama ada minum terus atau dicampur dengan
 jus buah-buahan tulen, ia adalah salah satu minuman kesihatan 
yang terbaik.
Forever Aloe Vera Gel dimantapkan untuk membekalkan anda 
dengan asid amino, vitamin, mineral, polisakarida, enzim 
dan berbagai-bagai faktor kesihatan yang lain untuk membantu 
memperkuatkan system imun dan pemulihan anda. Ia dapat 
membantu meningkatkan kesihatan secara umum.
Forever Aloe Vera, boleh dikatakan sebagai minuman wajib 
untuk anda jika anda:
Berhasrat untuk mencari penawar berkhasiat untuk meredakan 
sebarang kesakitan tetapi tidak tahu hendak memilih yang mana
 satu makanan kesihatan yang baik untuk anda.
Sekadar berhasrat untuk mengekalkan kesihatan anda.
Melancarkan sistem penghadaman.
Mengurangkan kebas-kebas badan dan anggota.
Menurunkan berat badan anda (elok diambil bersama
 Forever Arctic-Sea). 
Mengurangkan kolestrol dalam darah (diambil bersama
 Forever Arctic-Sea). 
Merawat dan mengurangkan kesan strok (diambil 
bersama Forever Arctic-Sea).
KEBAIKAN/KHASIAT FOREVER 
LIVING ALOE VERA GEL

Menghentikan pertumbuhan tumor (diambil bersama 
Pomesteen Power). 
Merendahkan kadar kolestrol (diambil bersama
 Forever Arctic-Sea). 
Memperbaiki sel darah 
Mengawal dan merawat gout 
Menghalang penyakit 'kidney stone' 
Memudahkan penyingkiran kefien daripada kopi dan teh 
Menghalang penyakit ulser dan penyakit sistem 
penghadaman 
Memberi kesimbangan asid/alkali dalam badan 
Mengurangkan tekanan darah tinggi, bukan sekadar merawat
 kesan-kesan sekaligus 
merawat punca darah tinggi 
Menambah mineral, vitamin, enzim dan nutrien dalam badan 
Menghentikan kanser usus 
Menghilangkan buasir 
Sebagai pelincir untuk sistem perkumuhan yang lebih baik 
Meneutralkan kadar gula dalam darah 
Memelihara buah pinggang 
Menguatkan ketahanan badan (sistem imunisasi) 
Mengawal gastrik 
Memperbaiki sel kulit yang rosak dan sekaligus menghasilkan 
kulit/wajah yang lebih 
cantik. 
Menurunkan perut buncit (diambil bersama 
Forever Arctic-Sea). 
Menurunkan berat badan (kesan lebih ketara bila diambil bersama
 Forever Arctic-Sea dan 
Pomesteen Power secara intensif).

FOREVER LIVING ALOE VERA GEL
KEBAIKAN FOREVER LIVING ALOE VERA GEL
KANDUNGAN FOREVER 
LIVING ALOE VERA GEL/
SIJIL HALAL

Asid Amino-Asid Amino ialah bahan asas protein yang digunakan
 oleh badan untuk membina sel dan tisu.
Antrakuinon-Dalam kepekatan yang amat kecil seperti yang terdapat
 dalam gel aloe vera dan bersama-sama dengan bahan-bahan
 kandungan aloe vera yang lain, antrakuinon mempamerkan 
aktiviti-aktiviti antibakteria, antikulat dan antivirus.(Secara 
tersendiri, pada umumnya antrakuinon adalah pelawas 
dan mungkin toksik pada kepekatan yang tinggi)
Enzim-Secara umumnya enzim-enzim adalah pemangkin bagi 
proses-proses metabolisme, yang menolong menghuraikan gula
dan lemak makanan, membantu penghadaman dan
 mempertingkatkan penyerapan nutrien
Hormon-Hormon tumbuh-tumbuhan ini mempamerkan sifat-sifat 
pemulihan luka dan anti keradangan
Lignin-Lignin ialah sejenis bahan berasaskan selulosa yang 
mempunyai daya penembusan yang tinggi. Ia boleh berfungsi
 sebagai pembawa nutrien-nutrien yang lain, dengan itu 
menolong mempertingkatkan keberkesanan dengan membawa
 nutrien-nutrien lebih jauh ke dalam tubuh badan kita.
Mineral-Mineral ataupun garam galian adalah diperlukan untuk 
kesihatan yang baik. Secara umumnya ia diperlukan untuk 
beribu-ribu proses dalam badan kita. Beberapa mineral juga 
diperlukan untuk membina tulang dan gigi yang kuat
Monosakarida-Gula ringkas
Polisakarida-Mempamerkan sifat-sifat perangsang-imun, iaitu 
ia dipercayai boleh menolong merangsangkan penghasilan 
antibodi dan sel darah putih. Juga mempunyai tindakan anti
 keradangan yang boleh menolong mengurangkan penyakit 
sendi/artritis dan keadaan-keadaan keradangan yang lain.
Asid Salisilik-Sejenis sebatian bersifat analgesik iaitu boleh 
meredakan kesakitan.
Saponins-Saponins ialah sejenis bahan seperti sabun 
yang boleh menolong membersihkan tisu badan.
 Ia adalah sedikit antiseptik.
Sterol-Secara umumnya, sterol tumbuh-tumbuhan ini ialah anti 
keradangan. Lupeol juga mempunyai sifat-sifat analgesik
 dan antiseptik
Vitamin-Vitamin A, C dan E adalah antioksidan yang boleh 
menolong meneutralkan radikal-radikal bebas. Vitamin B-
Kompleks dan choline diperlukan bagi metabolisma asid 
amino manakala asid folik
CARA PENGAMBILAN FOREVER
 LIVING ALOE VERA GEL
Dewasa: 60ml pagi sebelum makan
60ml malam sebelum tidur
Kanak-kanak (12 tahun ke bawah): 40ml pagi
40ml malam
Kanak-kanak 3-6 tahun: 30ml pagi
30ml malam
Kanak-kanak 1 tahun ke atas : 30ml ambil sekali sehari
*ambil produk ini bersama Articsea (cuci salur darah) dan 
Absorbent-C bagi meningkatkan tahap keberkesanan kesihatan
 kerana ianya bukan ubat dan memerlukan kombinasi.
FAQ/PANTANG LARANG FOREVER
 LIVING ALOE VERA GEL

Q - Berapa kuantiti Aloe Vera Gel yang disyorkan sehari?
A - Aloe Vera Gel merupakan minuman berasaskan tumbuhan semula jadi, boleh 
      diambil seberapa banyak yang anda ingin. Utk permulaan, sesetengah orang 
      akan minum sebanyak 60ml-100ml dua kali sehari.
Q - Bolehkah Aloe Vera Gel dicampurkan dengan jus buah-buahan yang lain?
A - Ya, campurkan Aloe Vera Gel bersama madu atau jus buah-buahan yang lain 
      seperti oren, epal atau kranberi mengikut kegemaran selera anda. la tidak 
      akan menjejaskan kerberkesanan produk ini.
Q - Apakah waktu terbaik untuk meminum Aloe Vera Gel?
A - 30 minit sebelum makan. Awal pagi bagi membantu mengawalatur pelbagai jenis
      bakteria yang mendiami usus kita. Dan waktu malam sebelum tidur.
Q - Bilakah saya akan dapat merasai manfaat Aloe Vera Gel?
A - Ianya berbeza mengikut diet dan metabolisme badan seseorang individu. 
      Sesetengah orang akan merasa manfaatnya dalam masa beberapa hari sampai
      beberapa minggu. Manfaat sepenuhnya akan dirasai dalam 3-4 bulan.
Q - Cara penyimpanan Aloe Vera Gel?
A - Simpan di tempat yang dingin dan pastikan bekas ditutup rapat Goncang sebelum
      digunakan . Simpan dalam peti sejuk,minum sejuk2 sedap!!

Q - Siapakah yang tidak boleh mengambil Aloe Vera Gel?
A - Aloe Vera Gel sesuai diambil oleh semua orang . Wanita yang hamil juga boleh
      mengambil Aloe vera gel seawal 4bulan kndungan.
Q - Bolehkah kanak-kanak mengambil minuman Aloe Vera Gel?
A - Ya, kanak kanak di bawah umur 12 tahun boleh mengambil separuh daripada jumlah
      yang disyorkan untuk dewasa iaitu 30ml-50ml dua kali sehari

Q - Adakah Aloe Vera Gel membawa sebarang kesan sampingan?
A - Selain sedikit kesan laksatif yang menandakan bahawa proses penyahtoksin dan
      pembersihan sistem dalaman tubuh sedang berfungi dengan sempurna, tiada 
      sebarang kesan sampingan lain yang diketahui. Proses penyembuhan ini merupakan
      proses di mana toksin dikumpulkan, ditolak dan disingkirkan daripada tubuh. Ianya
      boleh berlaku pada bila-bila masa sahaja tetapi lazimnya ia mengamba masa dua
      minggu setelah Aloe Vera Gel mula diambil.
Q - Bolehkah ia diminum oleh mereka yang sedang mengambil ubat-ubatan doktor?
A - Aloe vera gel merupakan suplemen makanan dan boleh diminum oleh mereka yang
      sedang mengambil ubat- ubatan doktor. Adalah dinasihatkan bahawa masa
      pengambilan Aloe Vera Gel diasingkan 2 jam sebelum ubatan doktor supaya dapat
      menikmati manfaat Aloe Vera Gel sepenuhnya.
TESTIMONI REVIEW FOREVER 
LIVING ALOE VERA GEL
 



HARGA JUALAN RM 90 TIDAK TERMASUK GST
HARGA MAYA
1 BOTOL X RM 79 
2 BOTOL X RM 77
4 BOTOL X RM 70

BERMINAT???
HUBUNGI MAYA DI +6010 926 6926
HUBUNGI MAYA DI +6010 926 6926  
HUBUNGI MAYA DI +6010 926 6926  




Monday, September 26, 2016

Jus Nusantara


Image 01

Jus Nusantara

Digelar "PENGHULU SEGALA PRODUK" yang mengandungi 1001 khasiat yang membantu menyelesaikan pelbagai masalah kesihatan. Kehebatan Jus Nusantara ini telah diolah oleh dua bahan terhebat di dunia dan Asia Tenggara.
PERTAMA: HABBATUS SAUDA, MADU, KURMA, DELIMA iaitu bahan-bahan Sunnah yang termaktub khasiatnya di dalam Al-Quran dan diamalkan oleh Baginda Rasulullah SAW dan para sahabat
KEDUA: TEMULAWAK, HALIA BARA, CEKUR, KUNYIT, HALBA, BUNGA CENGKIH, KULIT KAYU MANIS, LADA HITAM iaitu herba-herba hebat tempatan yang terbukti keberkesanannya sejak turun-temurun yang diamalkan oleh nenek moyang
Pembuatan Jus Nusantara ini sangat bersih, canggih, moden dan kilang yang bertaraf GMP (Amalan Perkilangan Baik) yang diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Halal lagi Suci, 100% keluaran Bumiputera dan tak perlu diragui lagi. Mereka yang sihat juga digalakkan untuk mengambil Jus Nusantara, di samping turut memberi tenaga berpanjangan.

Wednesday, September 14, 2016

Organic Chia Seed




FAKTA ORGANIC WHOLE BLACK CHIA SEED

Tahukah anda bagi setiap 100gram Maya Naturale Organic Whole Black CHIA SEED bersamaan dengan:
Pottasium dalam 178g Pisang
Serat dalam 294g Oat
Magnesium dalam 216g Kekacang
Zat Besi dalam 400g Bayam
Anti Oksida dalam 900g Buah Oren
Kalsium dalam 545ml Susu
Omega-3 dalam 992g ikan Tuna



KEGUNAAN CHIA SEED




KEBAIKAN CHIA SEED










RESEPI CHIA SEED






===============================
MORINGA & BANANA CHIA PUDDING
===============================
1/2 -1 tsp Maya Natural Green Vita powder
2 tbsp Maya Natural chia seeds
6 tbsp almond milk/coconut milk
1/2 mashed banana
1 tsp cashew butter
1/2 tsp vanilla powder
Optional: natural sweetener like stevia or honey, bee pollen & extra banana slices for toppings.

Add the Maya Natural chia seeds to the milk stir everything together. Mash the banana with a fork and mix into the chia mix.Finally, stir in the cashew butter, Maya Natural Green Vita, vanilla (and sweetener if using) and leave in the fridge to soak for at least an hour, or overnight.When you're ready to eat it, top with bee pollen and extra banana.



1 PAKET MAYA NATURAL CHIA SEED ( 250 gram)

 

HARGA
1 PEK X RM 29
2 PEK X RM 27
3 PEK X RM 25

BERMINAT???

PM / WHATSAPP MAYA DI +60109266926 
PM / WHATSAPP MAYA DI +60109266926 
PM / WHATSAPP MAYA DI +60109266926 
 

Tuesday, September 13, 2016

Green Vita Maya Natural Untuk Rambut Gugur dan Masalah Botak





Tuan/puan ada tak masalah rambut gugur macam maya seperti kat bawah.

Maya dulu memang ada masalah seperti dibawah
Rambut Gugur Dan Jarang?
Kulit kepala Gatal?
Kepala dah hampir Botak?
Pegang je rambut mesti ada yang melekat kat tangan.
Kat tudung penuh rambut.
Nak masak pun bimbang rambut jatuh dalam makanan.
Rambut gugur berselerakan atas lantai, kat bantal, dalam bilik air.
Rambut yang ada pun tak bermaya?
Penat dah tukar syampu macam-macam?
Penat juga guna minyak macam-macam?
Kronik tak masalah rambut yang Maya hadapi?

TAPI
sekarang tidak lagi. Semua masalah Maya selesai, nanti maya cerita apa yang maya buat ya.

 
Di bawah Maya akan bongkar rahsia untuk mendapat rambut lebat, subur dan sihat, yang penting tiada lagi rambut gugur bersepah-sepah.

SYAMPU / TONIK / SERUM RAMBUT, ADAKAH MEMBANTU MERAWAT RAMBUT GUGUR???



Macam-macam syampu dah cuba tapi masalah rambut gugur masih tak selesai.

Macam-macam serum, minyak, tonik pun maya dah cuba tapi masalah rambut gugur masih sama.
Lepas Maya ambil satu jenis herba ni dengan tujuan nak rawat masalah darah rendah, kelesuan, kepenatan, masalah kulit kusam dengan tak disangka-sangka masalah rambut gugur yang Maya hadapi bertahun turut selesai. Maya syukur sangat pada Allah yang temukan Maya dengan herba ini. Maya memang teruja betul untuk berkonsi tentang kehebatan Green Vita dengan tuan puan yang mengalami masalah seperti Maya. Selepas membuat kajian dan bacaan baru Maya sedar, nutrisi yang cukup sebenarnya membantu pertumbuhan rambut tumbuh subur dan sihat. 


Sebelum Maya memperkenalkan herba untuk masalah rambut gugur, disini Maya kongsikan apakah nutrisi yang diperlukan oleh rambut tumbuh lebat dan cantik:


MAKANAN UNTUK RAMBUT




Nutrisi yang diperlukan untuk rambut sihat

Rahsia untuk rambut lebat, berkilat, dan cantik beralun bukan terletak pada syampu mahal atau rawatan salon mewah tetapi ia bergantung kepada diet yang sihat.
Berikut merupakan senarai nutrisi yang diperlukan oleh rambut sihat dan cantik beralun.


1. zink dan zat besi:
Menurut penyelidik terkenal, zat Besi dan zink adalah dua mineral penting untuk rambut yang membantu folikel rambut tumbuh sihat. Daging merah tanpa lemak kaya dengan kedua-dua nutrisi tersebut. Mengambil daging merah tanpa lemak dua kali seminggu membantu rambut mendapatkan zink dan zat besi yang cukup untuk rambut. Pasangan sumber nonmeat seperti kacang merah atau kacang soya, dengan makanan sumber kaya vitamin C seperti seperti limau membantu untuk meningkatkan penyerapan zat besi.
2. Vitamin D:
Banyak kajian mendapati bahawa vitamin D boleh membantu menggalakkan pertumbuhan rambut. Sesetengah jenis makanan yang mengandungi Vitamin D secara semulajadi dan duduk di bawah matahari untuk beberapa minit sehari juga boleh membantu badan menghasilkan Vitamin D secara semulajadi.
3. Protein:
Protein adalah blok bangunan utama badan, ia menggalakkan pembaikan dan pertumbuhan sel dengan cepat seterusnya ia juga meningkatkan kekuatan sel rambut. Wanita perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 45 gram protein sehari.
4. Biotin:
Biotin adalah nutrien penting yang mensintesis hormon penting yang dipanggil Keratin Faktor Pertumbuhan badan yang digunakan untuk mensintesis Keratin - protein yang membentuk bahagian-bahagian yang berserabut rambut. Biotin juga dikenali sebagai vitamin B7.
5. Omega-3 Asid Lemak:
Mengambil hidangan ikan berlemak seperti salmon dan chia seed yang kaya dengan Omega 3 sebanyak tiga kali seminggu membantu untuk rambut kuat dan cepat panjang, atau boleh juga mengambil 2 gram sehari makanan tambahan EPA dan DHA.
6. Vitamin A dan C:
Kedua-dua vitamin adalah penting untuk rambut yang sihat kerana mereka menjadi asas pembinaan sebum yang menyalut folikel rambut dan melindungi mereka daripada kerosakan.
7. Folic Acid:
Asid folik adalah penting untuk pertumbuhan rambut kerana tahap penurunan asid folik membawa kepada memperlahankan pembahagian sel dan pertumbuhan folikel rambut. Kekurangan asid folik juga boleh menyebabkan rambut beruban di awal usia.


KEBAIKAN GREEN VITA RAMBUT

Kesihatan badan kita boleh dilihat berdasarkan keadaan rambut kita. Apabila badan sihat, rambut akan lebat dan bersinar.  Kehilangan  dan kerosakan rambut akan berlaku sekiranya kita badan kita mengalami masalah kesihatan atau kekurangan nutrisi.  Sekiranya perkara ini terjadi maka pengambilan jumlah Asid Amino, zat mineral dan vitamin pada kadar tertentu dicadangkan untuk diambil. Ianya membantu meningkatkan kadar metabolisma yang membantu pembentukan keratin rambut.

Green Vita yang diperolehi daripada daun pokok moringa merupakan makanan superfood yang menyumbang hampir 90% kadar keperluan Asid Amino, zat mineral dan vitamin yang diperlukan oleh badan termasuk rambut. 

Perbandingan kandungan Asid Amino, zat mineral dan vitamin dalam 100 gram serbuk Green Vita berbanding makanan lain.




Nutrien yang hadir dalam Green Vita mempunyai nilai biologi yang tinggi kerana ia mudah diserap oleh badan berbanding dengan  vitamin/mineral/asid amino sintetik yang berada di pasaran dan farmasi-farmasi.


VITAMIN A
Penghantaran oksigen dan nutrien dari sistem peredaran darah ke folikel rambut adalah perlu bagi pertumbuhan rambut. Berdasarkan kajian, Vitamin A adalah satu komponen utama untuk pembangunan sel-sel sihat, tisu di dalam badan. Dalam kombinasi dengan silika dan zink, ia boleh berhenti akibat liang-liang kelenjar sebaceous yang tersumbat. Kekurangan Vitamin A menyebabkan penebalan kulit kepala dan kelemumur. Vitamin A dalam Green Vita membantu dalam pertumbuhan rambut dan menjadikan rambut berkilau cantik. 

ZAT BESI DAN ZINK
Zink  pula mempercepatkan pertumbuhan rambut untuk meningkatkan imuniti.  Kekurangan Zinc akan menyebabkan kematian folikel rambut.





                                      

VITAMIN B
Keguguran rambut berlaku apabila diet kekurangan dalam vitamin B - terutama B6,. Kekurangan Vitamin B akan meningkatkan kadar tekanan yang turut menyumbang kepada faktor keguguran rambut.
Biotin, inositol dan asid folik.  Biotin melambatkan uban pramatang. Inositol membantu sel membran yang sihat. Asid folik pula membantu peredaran darah yang baik.








VITAMIN E
Vitamin E bertindak sebagai antioksidan untuk meningkatkan peredaran darah ke kulit kepala. Peningkatan dalam peredaran darah boleh menguatkan folikel rambut.



VITAMIN C
Vitamin C boleh melindungi kapilari yang membawa darah ke folikel. 

Asid Pantothenic - merangsang penggunaan vitamin untuk membantu pertumbuhan rambut
dan mengelakkan keguguran rambut.


Sebahagian besar khasiat yang diperlukan untuk rambut tumbuh sihat dan lebat ada dalam serbuk Green Vita. Asid folik asli, Vitamin B3, Vitamin A, Vitamin C, Vitamin B2, Vitamin B6, Vitamin B1, Vitamin B7, Vitamin D, Vitamin E dan Vitamin K, zat besi, kalsium, mangan, tembaga,kalium, magnesium dan zink semuanya ada didalam serbuk Green Vita. 



 
 
 



Mereka yang mempunyai masalah keguguran rambut amatlah digalakkan untuk mengambil Green Vita. Green Vita boleh diperolehi dari FB page Maya La Cottage (sila klik).

HARGA 
1 paket GREEN VITA ( 100 gram) x RM 39 
2 paket GREEN VITA ( 100 gram) x RM 37
4 paket GREEN VITA ( 100 gram) x RM 35

berminat???
pm / whatsapp Maya di +60109266926
pm / whatsapp Maya di +60109266926
pm / whatsapp Maya di +60109266926